دسته‌بندی نشده

تغذیه خوکچه هندی

خوکچه هندي تقريباً به خوردن انواع ميوه ها و سبزيجات علاقه دارد. خوکچه ها نمي توانند ويتامين ث خود را بسازند.

بنابراين بايد در تغذيه آنها از ميوه هاي سرشار از ويتامين ث و يا مولتي ويتامين استفاده نمود. بايد همه غذاها را قبل از سرو کردن به خوبي شست. دقت کنيد تا خوکچه شما اضافه وزن پيدا نکند. دندانهاي جلويي خوکچه هميشه در حال رشد است و اگر شي اي در اختيارش براي جويدن قرار ندهيد از حد طبيعي بلندتر شده و باعث ايجاد مشکل در خوردن مي شود.

خوکچه هندي ميتواند از ميوه ها و سبزيجات استفاده کند. در زير ليستي از ميوه سبزيجاتي که خوکچه ميتواند استفاده کند آمده است: خوکچه ها عاشق ميوه و سبزيجات هستند همانگونه که عده اي از انسانها عاشق بستني و شکلات هستند! اين نکته بسيار مهمه چرا که ميوه و سبزيجات بخش مهمي از جيره غذايي خوکچه را تشکيل ميدهد و باعث شادي و سلامتي آنها ميشود.

فلفل قرمز دلمه اي )فلفل زرد / فلفل سبز / مقدار ويتامين اشباع شده در فلفل قرمز بيشتر است(. – هويج )هم ريشه و هم قسمت سبز بالاي آن قابل استفاده براي خوکچه است(.-  سيب )دقت کنيد عاري از دانه هاي سيب باشد(. – پرتقال )بهتر است طوري پوست رويي را جدا کرده تا پالپ هاي پرتقال بصورت مستقيم در اختيار خوکچه قرار گيرد(. – سبزيجات مثل کاهوقرمز ،کاهوي بوستو )براي جلوگيري از اسهال و مشکلات کليوي در

حد اعتدال استفاده کنيد(. – خيار-کلم بروکلي )به مقدار بسيار کم استفاده شود چرا که به شدت نفاخ است(.-لوبيا سبز-انگور-موز-توت فرنگي )در حد اعتدال(-اسفناج-گوجه فرنگي گيلاس )در حد اعتدال(-گشنيز-جعفري

خوکچه هندي چه چيز نبايد بخورد؟

کاهو )منطور به مقدار زياد است!اگر يک برگ کاهو به حيوان خود داديد از دادن برگ بعدي خودداري کنيد چرا که آبکي وعملا ارزش غذايي کمي دارد و بيشتر باعث اسهال ميشود.بهتر است از برگهاي تيره کاهو استفاده کنيد(  -هرنوع کلم )شايد يک قطعه کوچک از آن خوکچه شما را نکشد اما به شدت آسيب ميرساند..پس بهتر است ازآن اجتناب کنيد(-  گل کلم )بسيار نفاخ است( سيب زميني )مخصوصا زماني که سبز ميشوند چرا که سم از روي پوست هم به داخل نفوذ ميکند پس بهتر است به جاي دادن آن به خوکچه هنديتان به سطل زباله بيندازيد( لوبيا )اين به معناي لوبيا سبز نيست..منطور لوبيا قرمز سخت است و لپه و …( آجيل يا دانه هاي غلاف دار )مانند تخم آفتابگردان، هرگونه دانه مخلوط پرنده ..تخم کدو … بادام زميني و …( ريواس )برگ هاي ريواس سمي بوده و ساقه هاي آن بسيار ترش هستند( هرگونه گوشت و ماهي )خوکچه ها گياه خوار بوده و بيشتر به سالادي از سبزيجات علاقه دارند تا استيک( فراورده هاي لبني )مثل ماست چکيده و …( شکلات ،قهوه يا هرچيزي که حاوي کافيين است.

الکل )نيازي به توضيح نيست! ( انواع بيسکوييت ها و نان ها غذاي همستر .جربيل. خرگوش يا هر نوع خوک ديگري جز خوک گينه! چرا که آنها داراي ويتامينها و نوع ديگري از رژيم غذايي هستند که مناسب رژيم غذايي خوکچه نيست(

پاپ کورن )به راحتي داخل گلو رفته و ايجاد خفگي ميکند( شيرينيجات مثل دونات ها ،آبنبات؛نوشابه..

بستني هرگونه غذاي فراوري شده يا سرخ شده که شما استفاده ميکنيد! مثل چيپس يا سيب زميني سرخ شده پنير

هر چيز تند مثب فلفل هالوپينو..دارچيني.…

*اگر غذايي مورد نطر شماست که در هيج کدام از دو ليست بالا نيست )به دليل جامع نبودن ليست( حتما پيش از استفاده با يک دامپزشک مشورت کنيد!

يونجه: صبحانه ، نهار ، شام ، ميان وعده!

خوکچه هندي داراي سيستم گوارشي منحصر به فرديست که براي هضم غذاي خود به فيبر بسيار بالايي نياز مند است که فيبر مورد نياز خود را ميتواند از طريق يونجه بدست آورد ..با يونجه خوکچه شما هميشه شاد و سالم خواهد بود!

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *